dinsdag 1 september 2015

Dag 4, Frisco-Montrose

Ik had gisteren een vooruitziende blik. Het lukte inderdaad niet om tot 10 uur op te blijven (het werd meer een soort van kinderbedtijd). Het is ons echter wel gelukt om tot 6 uur te blijven slapen. Zouden we nu toch een beetje in ons ritme komen?
Het was een schokkende 8.30 uur voordat we uiteindelijk in de auto stapte. Via een zogenaamde scenic route gingen we richting de Black Canyon of the Gunnison.
We kwamen in de buurt van Monarch toen ik plotseling een bakje van een kabelbaan zag. Hoewel ik hoogtevrees heb ben ik gek op kabelbanen, zus gelukkig ook. Wij dus snel de weg af. Er zat ook een winkel bij waar ze lekkere broodjes verkochten. Een perfecte lunchstop dus. Eerst even lekker geluncht en toen richting de kabelbaan.


Dat was erg leuk. Boven op de berg had je een prachtig uitzicht. Wat een mazzel dat ik het op tijd had opgemerkt, helemaal leuk!




Daarna gingen we weer verder via een prachtige route. Colorado is een prachtige staat.
Wat later in de middag kwamen we aan bij de Black Canyon. Ik wist niet zo goed wat ik er van verwachten moest, het park is niet heel erg bekend. Wij vonden het fantastisch. Wat een prachtig park! Het ene uitkijkpunt was nog mooier dan de andere. En het was er erg rustig. Niet zoals de Grand Canyon, waar zo veel bussen met toeristen gedropt worden. Het was erg rustig en heel erg stil, je hoorde alleen het stromen van het water en de dieren. De natuur was zó spectaculair



Je rijdt langs de rand en bij de meeste uitkijkpunten moet je dan nog een stukje door de mooie natuur lopen voor je bij de rand komt. Bij de meeste uitkijkpunten stonden we alleen.
Als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug.
Het was een lange dag geweest dus we gingen op zoek naar een hotel. Het werd een favoriet van ons: Holiday Inn Express. Naast het hotel zat een prettig Mexicaans restaurant waar we lekker gegeten hebben.  Nog even wat boodschappen gedaan in de naastgelegen supermarkt en nog even op het terras buiten gezeten. Het was heerlijk weer! 

Wat een topdag! De natuur was super, leuke dingen gedaan, gezellig gegeten en straks slapen in een comfortabel bedje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten