donderdag 10 september 2015

Dag 14 Oakdale - Santa Cruz

Na al het natuurgeweld van de afgelopen dagen leek het ons lekker om weer eens naar het strand te gaan. Zus en ik zijn namelijk gek op het strand. We zijn er wel eens 800 km voor omgereden, zo gek zijn wij van strand. Ik had in onze reisgids gekeken en daarin stond dat Santa Cruz mooie stranden had, een boardwalk en een pier. Helemaal goed dus.
We hadden al snel een redelijk hotel gevonden op loopafstand van het strand. We hebben ons in onze badkleding gehesen en toen hop naar het strand. Tja, wat zal ik er van zeggen, ik ben blij dat ik er geen 800 km voor ben omgereden. Het was niet het soort strand wat we gewend waren. Het vervelendst vond ik nog wel dat er geen bedjes of parasols werden verhuurd. Dat had ik nog nooit meegemaakt op een groot strand. Daardoor was het voor mij niet aangenaam, ik heb namelijk een lelieblanke huidje die bij het geringste zonnestraaltje al verbrand. Bovendien was het strand vies en in het water dreef bruin zeewier dat stonk. De boardwalk was ook al geen succes, alles was gesloten. De pier was gelukkig wel leuk omdat daar veel zeeleeuwen rond zwemmen. 


Zus had een hammamdoek bij zich en was zo vriendelijk deze aan mij te lenen. Ik heb deze omgeslagen als een soort bhurka tegen de felle zon. Ik zag er vast heel charmant uit. Gelukkig hebben we de foto's nog :)
'S Avonds zijn we weer richting de pier gelopen. Daar vonden we een leuk restaurant waar we buiten konden eten.


We zijn daarna nog even de hele pier afgelopen. Inmiddels ging de zon onder, wat een mooi gezicht was.

Dan nog even lekker relaxen op de kamer. Morgen gaan we een dagje shoppen, yeahhhh!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten