woensdag 2 september 2015

Dag 5 Montrose-Ouray

We hebben de laatste 2 dagen heel veel in de auto gezeten, dus vandaag wilden we het rustig aan doen. De Million Dollar Highway stond op het programma. Deze begint in Ouray, ongeveer 40 minuten rijden vanaf het hotel waar we vannacht gelogeerd hebben. Verder dan Ouray zijn we niet gekomen. Ouray is een historisch mijnwerkersstadje gelegen in een vallei omringd door hoge bergen.

We gingen in Ouray naar het Visitor Center omdat ik wist dat je in Ouray leuke wandelingen kon maken. Daar zagen we dat er ook veel jeeptours werden aangeboden. Dat vinden zus en ik altijd erg leuk. We zijn dus naar zo'n mannetje gegaan en hebben we meteen een jeeptour geboekt voor 13.00 uur. De tour duurde 4 uur dus leek het ons beter om in Ouray een hotel te nemen.
Zij wisten ook nog wel een hotel voor ons en hebben voor ons gebeld voor een kamer. Het was pas 9 uur, maar ze hadden al een kamer voor ons klaar. Een helemaal leuk hotel in het centrum van Ouray, met hot springs waarvoor Ouray bekend staat.
Het hotel ligt ook op loopafstand van de Box Canyon Citypark. Vanuit daar kan je een wandeling maken naar een waterval. Die wandeling hebben we dus eerst gemaakt. Het is een mooi aangelegd park en de wandeling naar de waterval was erg leuk, de waterval was prachtig. 


Daarna zijn we gaan lunchen en om 12.45 waren we bij de jeeptour. Het was best wel warm dus we waren luchtig gekleed. Ik wist dat we hoog de bergen in gingen dus ik had een lekker warme hoodie bij me.
Steve was onze tourguide/chauffeur en nam zus en ik en nog 6 mensen de berg mee op. We waren ergens gestopt toen ik plotseling een beer zag. Wat fantastisch, helemaal te gek!!!! Jammer genoeg zijn het nogal schuwe beesten en hij bleef niet lang genoeg zitten voor een foto. Even later zag ik een hert, deze bleef wel geduldig poseren.

Daarna gingen we steeds hoger en hoger via een ongelofelijk buitenissig pad, zeer spectaculair.  Het werd ook steeds kouder en kouder. En toen belanden we ook nog eens in een hagelstorm en dat in een open jeep!. Steve had gelukkig regenjassen en dekens. Zus en ik lagen in een deuk, we zagen er niet uit. Ondanks alle lagen  waren we door en door bevroren. We zaten zo hoog dat er nog ijs lag. De uitzichten waren ongelooflijk spectaculair. De foto's van ons minder spectaculair :)


De jeeptour was ondanks de kou super spectaculair,  we hebben enorm genoten! We keken wel heel erg uit naar de hot springs bij het hotel. Tot op het bot verkleumd doken we het zwembad in, gevuld met water uit een hot spring. Wat was dat heerlijk, zóóó lekker warm. Na drie seconde waren we de kou vergeten. We lagen lekker te dobberen in het met warm bronwater gevulde zwembad met uitzicht op de bergen. Niet verkeerd!
Ik had aan Steve gevraagd waar we lekker konden eten. Hij raadde ons een Italiaans restaurant aan. Dat was een schot in de roos. Heerlijk gegeten en een gezellige atmosfeer.
Wat een heerlijke onverwachte dag! Dat er nog maar velen mogen volgen!


Het stadje staat bekend om de jeeptrails, dat was ook te zien aan de parkeerplaats van ons hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten