zondag 30 augustus 2015

Dag 2, Denver en omgeving

Zoals te doen gebruikelijk had ik niet al te best geslapen vanwege de jetlag. Zus vertelde dat zij wel goed geslapen had, de boffert! Wel waren we natuurlijk weer héél vroeg wakker, om 5.30. We bleven nog eventjes liggen maar wisten uit ervaring dat het hem niet meer ging worden. We hebben dus lekker even geteut en koffie gedronken. Daarna op naar het gratis ontbijt. Dat was zeer goed verzorgd, dus we hebben aardig zitten te bunkeren.
We waren dus bijtijds de deur uit, op weg naar Mount Evans. Wat een mooie omgeving! Bij de ingang van het park hebben we meteen een America the beautifull pas gekocht waarmee we alle nationale parken mee in kunnen.

En toen gingen we steeds hoger de bergen in. Het is de hoogst gelegen geasfalteerde weg in Amerika of de wereld, dat ben ik even vergeten. Het is een smalle weg zonder vangrail die dicht langs afgronden loopt. Met mijn hoogtevrees werd ik daar niet blij van. Zus vroeg nog : zullen we omkeren, maar daar wilde ik niets van weten. Er kwam geen einde aan die (piep) weg. Eindelijk kwamen we helemaal boven, en dat was heuul erg hoog. We stapten uit de auto en zus en ik kregen meteen last van hoogteziekte, we werden allebei duizelig en misselijk. Misschien was het niet zo slim van de zusjes om dit de 1e dag te doen.  We zijn dus meteen weer ingestapt en met gezwinde spoed weer via dezelfde weg naar beneden gereden. Dat was dus ons bezoek aan de summit van Mount Evans, haha. We zagen trouwens heel veel fietsers de berg op fietsen. Ik vond het met de auto al vermoeiend. Duidelijk geval van van lotje getikte Coloradoianen.

Bij de boomgrens hadden we geen last meer van de hoogte. We zijn daar gestopt om de benen te strekken en van de prachtige omgeving te genieten.

Het was heerlijk weer, dus het was erg prettig om er even rond te wandelen.

Daarna zijn we naar de 16thSteet Mall in Denver gereden. Dit is een autovrije winkelstraat. We hebben geluncht en wat gewinkeld. Zoals gebruikelijk aan het begin van de vakantie hebben we een mani-pedi genomen. We zijn vervolgens richting de State Capitol gelopen, maar het was inmiddels toch wel erg warm geworden en er liepen daar heel veel zwervers/verslaafden rond dat we maar snel weer rechtsomkeert gemaakt hebben. We zijn terug naar het hotel gegaan om lekker even met de voetjes omhoog te liggen.
Uiteindelijk hadden we geen zin om nog uitgebreid uit eten te gaan. We hebben dus net als gisteren in het hotel gegeten. We vonden de flatbread gister zo lekker dat we deze weer besteld hebben. En vandaag is het me gelukt om niets op de grond te gooien.


 Het was nog heerlijk weer dus na het eten hebben we nog lekker even op het balkon gezeten. Het uitzicht was prachtig. Ik heb nog een foto van de maan gemaakt, die scheen prachtig voor ons direct voor ons. De foto doet het geen recht aan.

Morgen gaan we richting Rocky Mountain NP, hopelijk hebben we daar geen last van de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten